Corectie bon fiscal eronat

Corectie bon fiscal emis eronat

Situatii in care se permite anularea bonului fiscal

Aceasta situatie este semnalata in OUG28/1999 la articolul 36 si 37

Potrivit legii , exista doua potentiale situatii in care operatorul economic poate initia anularea bonului de casa:

  • Operatorul de vanzari a introdus o suma gresita pe bonul fiscal;
  • Tranzactia a fost inregistata , insa clientul nu a mai achitat contravaloarea inscrisa pe bon.

Corectarea bonului de casa se refera , de fapt , la anularea celui emis incorect si la emiterea unui alt bon , in varianta corespunzatoare.
Anularea chitantelor de casa este o procedura esentiala in cazurile descrise anterior , deoarece bonurile gresite vor afecta raportul Z,care se emite la finalul fiecarei zile.

Pasii necesari pentru anularea bonului fiscal

Conform articolului 34,litera c) si f) din cadrul O.U.G.nr.28/1999 , este complet interzisa emiterea de bonuri fiscal cu valori negative . De asemenea , nu este permisa anularea ori corectarea unei operatiuni dupa ce bonul de casa a fost deja emis . Prin urmare , modalitatea prin care se pot remedia situatiile in care chitantele trebuie anulate sau corectate consta in intocmirea unui dosar pe baza caruia se va face nota contabila de corectie.

Ce trebuie sa contina dosarul de anulare a bonului fiscal

Dosarul de anularea bonului va fi alcatuit din urmatoarele documente:

  • Sesizare scrisa din partea persoanei care a efectuat operatiunea-se va mentiona ,de asemenea ,  motivul care impune corectarea sau anularea bonului . De cele mai multe ori , aceasta sesizare se realizeaza sub forma unui proces verbal.
  • Decizia scrisa de aprobare a corectarii bonului emisa de persoana care se ocupa de gestionarea patrimoniului unitatii economice-poate fi vorba despre directorul financiar-contabil , de contabilul-sef etc.
  • Copia notei/notelor de receptive si constatare de diferente-necesara in cazul in care pretul unui produs a fost introdus gresit in memoria casei de marcat.
  • Nota de contabilitate.
  • Art.37
    (1) În cazul returului de marfă utilizatorul întocmește un dosar care va cuprinde:
    a) nota de recepție și constatare de diferențe cod 14-3-1A, întocmită în baza bonului fiscal emis anterior pentru marfa
    respectivă;
    b) dispoziția de plată-încasare către casierie cod 14-4-4;
    c) factura înregistrată în condițiile legii.

Pe baza acestui dosar va fi justificata diferenta dintre suma care apare pe bon si suma inregistrata

 

COS DE CUMPARATURI

close
Call Now ButtonContacteaza-ne