In cele ce urmeaza va raspundem la intrebarea legata de necesitatea incheierii unui contract de service
Una din marile probleme ale comerciantilor care au achizitionat o casa de marcat este legata de incheierea contractului de service. Este sau nu este obligatoriu sa inchei un contract de service?
Contractul de service este obligatoriu conform art.102 alineat 8 si 9 din HG479/2003 completata cu HG804/2017 .
“(8) Distribuitorii autorizaţi sau unităţile acreditate din reţeaua acestora au obligaţia să anexeze la cartea de intervenţii o copie a contractului de service pentru aparatul în cauză, pentru perioada de garanţie sau pentru perioada de postgaranţie, după caz.
(9) În situaţia în care la punctul de lucru al utilizatorului funcţionează aparate de marcat electronice fiscale de acelaşi tip, iar service-ul este asigurat de acelaşi distribuitor sau unitate acreditată a acestuia, contractul de service prevăzut la alin. (8) se anexează la o singură carte de intervenţii”
Ce inseamna acest lucru?
Daca nu exista un contract de service valid si declarat pe formularul A4102 , nu aveti asigurata asistenta si de asemenea in cazul unui control sunteti expusi sanctiunilor in cazul nefunctionarii sau functionarii defectuoase a casei de marcat.
Conform OUG28/1999 art .107 operatiile prevazute la art.106 alin.2 lit.b)-d) se fac gratuit in perioada de garantie , iar in perioada de post-garantie contra cost pe baza de contract incheiat cu unitatea de service acreditata
Art.106 (1) Unitățile acreditate pentru service trebuie să aibă menționată în obiectul lor de activitate activitatea de
service pentru aparate de marcat electronice fiscale, cod CAEN 9511, și să dispună de minimum 2 tehnicieni de
service specializați în domeniu.
(2) Distribuitorii autorizați sunt obligați ca, prin intermediul propriilor tehnicieni de service sau ai unităților de service
acreditate, să asigure:
a) intervenția promptă și gratuită, la solicitarea organelor de control;
b) instalarea aparatului nou, înlocuirea memoriei fiscale sau a dispozitivului de memorare a jurnalului electronic în
cazul în care sunt defecte sau capacitatea de stocare a fost epuizată, după caz, în termen de maximum 72 de ore de
la solicitarea utilizatorului;
c) instruirea utilizatorului, completarea cărții de intervenții a aparatului, întocmirea unui dosar de asistență tehnică
pentru fiecare aparat și semnarea declarațiilor de instalare;
Prin urmare, contractul de service va ofera siguranta ca aveti asistenta si sunteti ajutati de profesionisti in problemele legate de casele de marcat .
In plus ofera si GARANTIE NELIMITATA pentru casele de marcat importate de Constalaris SRL.
In perioada de garantie un contract de service poate fi foarte folositor utilizatorului avand consultanta telefonica , asistenta in extragerea si trimiterea fisierelor XML catre ANAF , refiscalizari gratuite in cadrul legal precum si daca este cazul interventii la punctul de lucru ceea ce va scuteste de drumuri pana la firma de service.
Pentru mai multe detalii, va rugam nu ezitati sa ne contactati.
Folosind linkul urmator puteti consulta lista caselor de marcat comercializate de Constalaris