office@constalaris.ro 031.805.54.32 Contact
Aboneaza-te la newsletter!
Fii la curent cu cele mai noi produse si cele mai bune oferte !

Calendarul schimbarii caselor de marcat fiscale 2017 - 2018

Casele de marcat dotate cu role jurnal pe suport hârtie vor fi înlocuite, treptat, cu aparate de marcat echipate cu jurnal electronic.

Obligativitatea utilizării de aparate de marcat cu jurnal electronic de către operatorii economici şi eliminarea treptată a aparatelor de marcat cu rolă jurnal a fost introdusă prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 91/2014. Ulterior, în noiembrie 2015, actul normativ a fost aprobat prin Legea nr. 267/2015, care stabileşte că operatorii economici care încasează integral sau parţial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amănuntul, precum şi a prestărilor de servicii efectuate direct de către populaţie sunt obligaţi să utilizeze case de marcat electronice fiscale.

Guvernul a aprobat in data de 30.08.2017 OG 13 prin care amana termenele de implementare a noilor case de marcat. Mai jos puteti gasi calendarul noilor termene:

  • Incepand cu data de 01.06.2018 operatorilor economici care au calitatea de contribuabili mari si mijlocii le revine obligatia de a utiliza doar AMEF model nou;
  • Incepind cu data de 01.08.2018 operatorilor economici care au calitatea de contribuabili mici le revine obligatia de a utiliza doar AMEF model nou;
  • Incepind cu data de 01.08.2018 se interzice comercializarea vechilor AMEF

Totodata, noile modele de case de marcat cu jurnal electronic vor fi supuse unui nou proces de autorizare, proces ce va fi efectuat de catre o alta institutie, diferita de institutia care elibereaza in prezent avizele tehnice.

Constalaris a inceput procesul de autorizare a noilor case de marcat cu junal electronic si le vom pune in vanzare imediat ce va fi posibil. 

Recomandam clientilor nostri sa achizitioneze noile modele de aparate fiscale valabile din 2018 pentru a evita intreruperile activitatii si pentru a beneficia de o garantie pentru inca 12 luni.

Aceasta institutie este Institutul National de Cercetare – Dezvoltare in Informatica (ICI), iar documentele pe care trebuie sa le depuna cei care solicita avizul tehnic sunt urmatoarele:

  • cererea prin care solicită eliberarea avizului tehnic;
  • un aparat, ca model de referinţă, pentru efectuarea testelor, o memorie fiscală goală,  o memorie fiscală la limita de umplere şi un dispozitiv de memorare jurnal electronic;
  • prospectul, manualele de utilizare, programare şi documentaţia de service, în original sau copii conforme, traduse  în limba română, pentru aparatele de marcat electronice fiscale provenite din afara ţării;
  • declarația producătorului  privind rezistenţa la condiţiile de mediu, tradusă în limba română, în cazul celor provenite din afara ţării;
  • declarația producătorului cu privire la modulul criptografic, din care să reiasă certificarea acestuia în conformitate cu standardul FIPS 140-2 Level 2 sau minimum Common Criteria EAL3, prin indicarea numărului de certificat;
  • copia aprobării de model evidențiată prin Declarația de conformitate CE, referitoare la compatibilitate electromagnetică, echipamente electrice de joasă tensiune, echipamente terminale de radio și telecomunicații după caz, precum și certificatul de conformitate examinare CE de tip în cazul taximetrelor;
  • documentaţia tehnică de implementare a jurnalului electronic, precum şi dispozitivele și/sau programele de citire a memoriei fiscale şi programele de citire şi de verificare a integrităţii fişierelor jurnal electronice, traduse în limba română, în cazul aparatelor de marcat electronice fiscale provenite din afara ţării;
  • declaraţia producătorului cu privire la asigurarea stocării datelor şi funcţionarea ceasului de timp real pe perioada minimă prevăzută de normele metodologice;
  • o memorie fiscală la limita de umplere și un dispozitiv de memorare a jurnalului electronic, în conformitate cu art. 33 pct. C lit. a) din normele metodologice.

Concluzia ce reiese din cele precizate mai sus este ca in acest moment, pe piata din Romania NU EXISTA aparate de marcat electronice fiscale (AMEF) care sa corespunda noilor prevederi legale. Singurele AMEF care se pot comercializa si utiliza in prezent, sunt cele autorizate conform reglementarilor existente.

Daca intalniti in momentul de fata  furnizori de echipamente fiscale care va spun ca detin spre comercializare case de marcat conforme cu noua legislatie, solicitati-le o declaratie scrisa din care sa reiasa veridicitatea afirmatiilor acestora, declaratie in baza careia puteti face o reclamatie, ajutand astfel  la sanctionarea celor care fac publicitate inselatoare.


Folosind linkul urmator puteti consulta lista caselor de marcat comercializate de Constalaris




Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Politica noastra de Cookies.