office@constalaris.ro 031.805.54.32 Contact
Aboneaza-te la newsletter!
Fii la curent cu cele mai noi produse si cele mai bune oferte !

Calendarul schimbarii caselor de marcat fiscale 2017 - 2018

Casele de marcat dotate cu role jurnal pe suport hârtie vor fi înlocuite, treptat, cu aparate de marcat echipate cu jurnal electronic.

    Obligativitatea utilizării de aparate de marcat cu jurnal electronic de către operatorii economici şi eliminarea treptată a aparatelor de marcat cu rolă jurnal a fost introdusă prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 91/2014. Ulterior, în noiembrie 2015, actul normativ a fost aprobat prin Legea nr. 267/2015, care stabileşte că operatorii economici care încasează integral sau parţial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amănuntul, precum şi a prestărilor de servicii efectuate direct de către populaţie sunt obligaţi să utilizeze case de marcat electronice fiscale.

Guvernul a aprobat in data de 30.08.2017 OG 13 prin care amana termenele de implementare a noilor case de marcat. Mai jos puteti gasi calendarul noilor termene:

  • Pana la data de 30.09.2017 se modifica Normele metodologice de aplicare a OUG 28/1999;
  • Ordinul comun al ministrului finantelor si al ministrului comunicatiilor si societatii informationale privind procedura de avizare tehnica a noilor modele de AMEF se aproba pana la data de 31.10.2017;
  • Incepind cu data de 01.06.2018 operatorilor economici care au calitatea de contribuabili mari si mijlocii le revine obligatia de a utiliza doar AMEF model nou;
  • Incepind cu data de 01.08.2018 operatorilor economici care au calitatea de mici le revine obligatia de a utiliza doar AMEF model nou;
  • Incepind cu data de 01.08.2018 se interzice comercializarea vechilor AMEF

      Totodata, noile modele de case de marcat vor fi supuse unui nou proces de autorizare, proces ce va fi efectuat de catre o alta institutie, diferita de institutia care elibereaza in prezent avizele tehnice.

    Concluzia ce reiese din cele precizate mai sus este ca in acest moment, pe piata din Romania NU EXISTA aparate de marcat electronice fiscale (AMEF) care sa corespunda noilor prevederi legale. Singurele AMEF care se pot comercializa si utiliza in prezent, sunt cele autorizate conform reglementarilor existente.

    Daca intalniti in momentul de fata  furnizori de echipamente fiscale care va spun ca detin spre comercializare case de marcat conforme cu noua legislatie, solicitati-le o declaratie scrisa din care sa reiasa veridicitatea afirmatiilor acestora, declaratie in baza careia puteti face o reclamatie, ajutand astfel  la sanctionarea celor care fac publicitate inselatoare.


Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Politica noastra de Cookies.